Viime blogia kirjoitettaessa Kennon kehitys oli lähtenyt hyvin vauhtiin ja hommat rullasivat vakaasti eteenpäin. Koronan hajautettua kehitysjoukon etätöihin, oli Kenno-tiimilläkin paikka etsiä uusia tapoja edistää projektia. Kaikkien kehittäjätahojen yhteiset työpajat kävivät mahdottomiksi järjestää, samoin kuin tulevien loppukäyttäjien työpäivien havainnointi paikan päällä. Poikkeustilanteen vaatimat, uudet työnteon keinot kuitenkin löytyivät nopeasti. Tiimi jatkoi kehitystä ollen etänä toisilleen läsnä. Yhteiset työpajat vaihdettiin etädemoihin, tehtyjä suunnitelmia validoidaan etäyhteyden kautta ja loppukäyttäjien työpäivien havainnoinnit hoidetaan etähaastattelujen muodossa. Kennon kehitys siis jatkuu vauhdilla uusista olosuhteista riippumatta. 

Edellisen blogikirjoituksen aikoihin testauksessa olleet vikailmoituksen jättö ja töiden tilaaminen alkavat olla valmiina. Toimintoja on iteroitu useita kertoja loppukäyttäjillä ja ne ovat saaneet kaikkia tyydyttävän sisällön. Vikailmoitus on muuttunut vian tai huomion tallentamiseksi ja töiden tilaamiseen on yhdessä suunniteltu useita työnkulkuja, jotta saadaan tuettua kaikkia erilaisia työn tilaamisen variaatioita.

Kaikki toiminnot on suunniteltu ja toteutettu toimivaksi mobiilissa yhtä jouhevasti kuin pöytäkoneella.  Suunnittelussa on noudatettu Kennon periaatteita: joustavuutta, avoimuutta, modulaarisuutta, mobiilikäyttömahdollisuutta ja helppokäyttöisyyttä. Näillä periaatteilla tähdätään edelleen ratkaisuun, joka palvelee joustavasti käyttäjien ja erilaisten organisaatioiden tarpeita ilman erillisiä räätälöintitarpeita.

Uusien toimintojen suunnittelu ja kehitys on jatkunut tarkastustoiminnallisuuteen. Tarkastustoiminnallisuudella on tarkoitus mahdollistaa minkä tahansa tilan tai varusteen tarkastaminen ja tarkastuksen dokumentointi järjestelmään. Liittyy tarkastustarve sitten asunnon tyhjenemiseen tai IV-koneen kaipaamaan määräaikaistarkastukseen, muistuttaa Kenno sinua tarkastustarpeesta ja mahdollistaa tarkastuksen yksinkertaisen teon, dokumentoinnin kaikkien Kenno-käyttäjien nähtäville sekä lopputuloksen hyödyntämisen muissa Kennon toiminnallisuuksissa. 

Suunnittelijoiden pöydältä on siirtynyt kehitykseen myös tapa saada juuri sinulle tärkeät työtehtävät ja tapahtumat Kennossa esille, omista paikoistaan koostetusti tarkasteltaviksi. Erilaiset työtehtävät tullaan kokoamaan yhteen, käyttäjäkohtaiseen työlistaan. Käyttäjälle tärkeät tapahtumat taas ovat omassa näkymässään ja ne voivat liittyä vaikka tietyn työtilauksen seurantaan tai Kennoon julkaistuihin uusiin ominaisuuksiin; tämän voi käyttäjä päättää itse. Seuraavaksi suunnittelijat tarttuvat huollon toistuvaistehtävien hallinnan toimintoihin. Nämä toiminnallisuudet tulevat täydentämään Kennon huoltokirjamoduulien kokonaisuutta.   

Tällä hetkellä Kennoon luodaan turvallisuutta työstämällä roolipohjaista käyttöoikeushallintaa ja tietosuoja-asetuksen vaatimukset täyttävää rakennetta, joka mahdollistaa asetuksen edellyttämän toiminnan. 

Jotta Kenno saadaan edistymään entistä nopeammin, on Kenno-tiimiin otettu uusia jäseniä. Joukkoon on liittynyt kaksi suunnittelijaa ja kehittäjä. Nyt Kennoa tehdään 13 henkilön voimin vakaasti ja vauhdilla eteenpäin. 

Jos haluat kuulla lisää, niin otathan yhteyttä meihin tällä sivustolla (https://kenno.app/) olevan lomakkeen kautta.