Nykypäivän vaatimusten mukainen uusi vaihtoehto kiinteistöjen ylläpitoon, asuttamiseen, reskontraan, sopimusten hallintaan sekä asukkaiden sähköisiin palveluihin – kiinteistöhallinnan keskeisiä rekistereitä unohtamatta.
Kenno sopii kaiken kokoisille kiinteistöyhtiöille, oli asuntoja omistuksessa sitten satoja tai kymmeniä tuhansia.
Ohjelmistojamme käyttää jo 90% Suomen suurimmista asunto-omistajista
Ominaisuudet
Kaikki kiinteistöalan toiminnanohjaukseen
Nykypäivän vaatimusten mukainen uusi vaihtoehto kiinteistöjen ylläpitoon, asuttamiseen, reskontraan, sopimusten hallintaan sekä asukkaiden sähköisiin palveluihin – kiinteistöhallinnan keskeisiä rekistereitä unohtamatta.
Vikailmoitukset
Vikailmoituksen jättäminen on niin helppoa, ettei yhtään vikaa jää raportoimatta – syötät vain kohteen nimen ja kuvan tai videon. Näin kiinteistöt pysyvät paremmassa kunnossa.
Tilaukset
Vikailmoitus ja tilaukset kytkeytyvät toisiinsa joustavasti. Viasta voit tehdä yhden tai useamman tilauksen tai voit niputtaa monta vikaa samalle tilaukselle. Tilausten hallinta ja niistä viestintä kaikille osapuolille on läpinäkyvää.
Erilaiset tarkastukset
Voit tarkastaa huoneistoja, muita tiloja ja varusteita sekä ylläpito-ohjelman ja tilausten työsuorituksia. Tarkastuslomake muodostuu dynaamisesti kiinteistöhierarkian perusteella.
Ylläpito-ohjelma
Ylläpito-ohjelman luominen kiinteistöille on yksinkertaista ja voit luoda toisteisia tehtäviä huoltoon tai kenen tahansa muun tahon töihin liittyen.
Asuntohakemuksen jättäminen
Kennossa asuntohakemuksen jättäminen on tehty mahdollisimman helpoksi, ja hakemuksia voidaan aina muokata, täydentää ja poistaa hakemuksen jättämisen jälkeen.
Tilojen ja hakemusten kohdentaminen
Hakemuksia ja vapaita tiloja voidaan tarkastella kummastakin näkökulmasta. Suodatus- ja rajaustyökalujen avulla hakemus- ja asuntomassojen käsittely on nopeaa ja viestintätyökalujen avulla käyttäjät tietävät onko hakemus tai vapaa asunto jo käsittelyssä.
Asunnon tarjoaminen
Kun asunto ja hakija on löydetty, voidaan asuntonäytöt järjestää suoraan Kennosta. Näytöt ja tarjoukset käsitellään asiakkaan sähköisessä portaalissa, ilman ylimääräisiä puhelinsoittoja.
Hallittu liitteiden käsittely
Kenno tietää asutettavan kohteen pohjalta mitä liitteitä saapuvalta asunnon hakijalta tarvitaan. Näin asukas saa valmiin listan tarvittavista liitteistä, jotka käsitellään asiakkaan portaalissa.
Viestinnän kokoaminen
Kaikki hakemusprosessin aikainen viestintä ja liitteet kootaan yhteen paikkaan, josta se on aina saatavilla käyttäjille.
Asukkaan sähköiset palvelut
Kenno-asukkaiden sähköiset palvelut on kokonaisuus, josta asukkaille tärkeä informaatio löytyy koottuna yhdestä paikasta kellonajasta tai paikasta riippumatta. Sähköiseen palveluun kootaan tärkeää tietoa esimerkiksi asukkaan omasta taloyhtiöstä, asunnosta, sopimuksesta ja maksutiedoista.
Kiinteistöhierarkia ja varusteet
Määrämuotoisen ja helposti hallittavan kiinteistöhierarkian avulla tiedetään mihin tilaan tai laitteeseen ylläpitotöitä on tehty, ja kaikista töistä tallentuu selkeä ylläpitohistoria. Varusteita ja laitteita voidaan kohdistaa mihin tahansa hierarkian osaan varusteesta riippumatta.
Ihmiset, yritykset ja palveluliitokset
Yrityksien ja ihmisten rekisteritiedoilla saadaan kaikki kiinteistöjen kanssa tekemisissä olevat toimijat tuotua yhteen. Kennoa käyttävät tahot ylläpitävät omia tietojaan, jolloin muun muassa palvelutuottajien tiedot ja vastuuroolit pysyvät ajantasaisina.
Joustava rekisteritietojen kytkentä
Kennon palveluliitokset kytkevät kaikki tahot yhteen, jolloin tiedetään kuka tekee, mitä tekee, missä tekee ja miksi tekee. Vastuurakenteet ovat selkeät ja esimerkiksi tilaukset saadaan lähetettyä heti oikealle taholle.
Tietojen koonti ja käsittely
Kennon profiilisivut kokoavat kaiken relevantin datan yhteen paikkaan, jolloin tehtävää suorittaessa työn suorittaja näkee tehtävälle relevantin kokonaisuuden yhdessä näkymässä. Näin esiin nousee asioita joita ei muuten huomaisi, eikä samoja tietoja tarvitse syöttää useaan paikkaan.
Sopimusten muodostaminen
Sopimusten hallinnan ydin on yksinkertaisuus. Sopimuksen elinkaaren hallinta tapahtuu yhdessä näkymässä, jossa käyttäjällä on aina selkeä loki menneistä tapahtumista ja muistilista tehtävistä toimenpiteistä!
Valmiiden sopimuspohjien, asuntotarjouksen sekä tilaan liityvien tietojen pohjalta voidaan muodostaa hakijoille yhteinen tai jokaiselle osapuolelle oma sopimus. Perinteisen allekirjoituksen lisäksi voidaan sopimus allekirjoittaa sähköisesti.
Sopimusten hallinta, päättäminen ja varaukset
Sopimushallinnan keskittyessä yhteen koostavaan näkymään, on autopaikkojen jonoineen, saunavuorojen sekä edunvalvonnan, turvakiellon ja kuolinpesän käsittely helppoa joko sopimuksen muodostuksen yhteydessä tai myöhemmin sopimuksen ollessa voimassa.
Asukasvaihdot
Sopimuksen päättyessä tai muuttuessa kaikki lisäpalvelut ja asukasdemokratian vastuut voidaan irtisanoa tai siirtää uudelle sopimukselle yhdellä kertaa ilman, että mitään jää roikkumaan!
Tehokas reskontra kiinteistöalan tarpeisiin
Kenno tarjoaa kiinteistöyhtiöille täydellisen reskontraratkaisun, joka optimoi laskutuksen, maksujen seurannan ja raportoinnin. Helppokäyttöinen järjestelmä tuo säästöä.
Korkolaskutus hallintaan vaivatta
Aseta viivästyskoron prosentti, korkovapaa aika ja minimisummat helposti Kennon korkolaskutusasetuksilla. Kenno auttaa varmistamaan oikeudenmukaisen ja automaattisen korkojen laskutuksen – vähemmän manuaalista työtä, enemmän aikaa ydinliiketoiminnalle.
Sujuvat maksumuistutukset ilman ylimääräistä vaivaa
Automatisoi maksumuistutukset yhden näkymän kautta. Aseta muistutusten rajat ja perintäkulut joustavasti kiinteistökohtaisilla asetuksilla. Kenno varmistaa, että muistutukset lähtevät oikea-aikaisesti ja täyttävät lain vaatimukset.
Sopimusten maksutilanteet käden ulottuvilla
Kennon intuitiivinen maksutilannenäkymä antaa reaaliaikaisen kuvan sopimusten maksutilanteesta. Löydä saatavat, ennakot ja maksusuoritukset yhdellä silmäyksellä. Hallitse sopimuksia tehokkaasti – ilman tietojen kaivelua eri järjestelmistä.
Vesi- ja sähkökulutuksen laskutus kuin itsestään
Kenno tukee mittariperusteista ja ennakkoperusteista laskutusta. Käyttäjäystävällinen tariffien hallinta ja kulutustietojen päivitys tekevät vesilaskutuksesta sujuvaa. Kiinteistökohtaiset näkymät varmistavat, että kaikki laskutustiedot ovat aina ajan tasalla.
Älykäs kohdistuslogiikka säästää aikaa
Kenno kohdistaa viitteelliset maksut automaattisesti – ensin vanhimpaan velkaan ja sitten nykyisiin tavoitteisiin. Manuaalinen kohdistus on yksinkertaista ja nopeaa tilanteissa, joissa automaatiota ei voi hyödyntää.
Integroitu kirjanpito ja helppo raportointi
Kenno tukee kiinteistöyhtiöiden kirjanpitotarpeita. Generoi kirjanpitoaineisto yhdellä klikkauksella ja seuraa kirjanpitotilejä selkeästi. Vähennä inhimillisiä virheitä ja nopeuta kuukausittaisia sulkemisia.
Automatisoi ja pysy askeleen edellä
Massatoiminnot, kuten hinnantarkistukset ja hinnantarkistuskirjeet luonti, ovat Kennon ydinvahvuuksia. Järjestelmä varmistaa, että mikään yksityiskohta ei jää huomioimatta – olipa kyseessä yksittäinen sopimus tai koko kiinteistöportfolion hallinta.
Myynti ja Markkinointi
Tehokas integrointi CRM-järjestelmiin, verkkosivuihin ja vuokrahakemuksiin. Tuo automaatiota ja läpinäkyvyyttä asiakashallintaan. Esimerkiksi: Etuovi.com, Vuokraovi.com, omat verkkosivut ja hakulomake, CRM-järjestelmät ja Asukastiedon luottotietotarkistus.
Talousjärjestelmät
Integrointi talousjärjestelmiin helpottaa talousprosessien hallintaa. Esimerkiksi integraatiot: Netvisoriin, Fivaldiin, Procountoriin, Business Centraliin, Sonetiin ja Baswareen
Vesimittaritoimittajat
Integrointi vesimittaritoimittajien kanssa tehostaa vesimittaridatan hallintaa. Integraatiot mm. Kampstrump, Koka, Verto, Platform of trust
Tunnistautumispalvelut
Candourin vahva tunnistautuminen ilman pankkitunnuksia takaa käyttäjille joustavuutta ja turvallisuutta. Käytössä on myös Telian pankkitunnistautuminen.
Dokumenttien hallinta ja sähköinen allekirjoitus
Saumaton yhteys Docuen ja M-Filesin kanssa sujuvoittaa asiakirjojen käsittelyä ja allekirjoitusta.
Kela
Sopimustiedot siirtyvät turvallisesti Kelalle, mikä helpottaa viranomaisyhteistyötä.
Asukaspalvelut
Digitaaliset asukassivut, porraskäytäväilmoitukset, asukaskyselyjärjestelmät ja avainhallinta parantavat asukkaiden kokemusta.
Nopea ja tarkka tietojen siirto esimerkiksi Intrumin kanssa nopeuttaa maksujen käsittelyä.
Laskutuspalvelut
Yhteensopivuus palveluiden, kuten Strollforsin, kanssa varmistaa sujuvan laskutuksen.
Kennon avoimet rajapinnat mahdollistavat tiedon liikkumisen saumattomasti muihin järjestelmiin
Tietoja siirretään jo esimerkiksi seuraaviin alustoihin
Kurkkaa Kennoon!
Alta näet muutamia keskeisiä näkymiä Kennon käyttöliittymästä.
Kennon tehtävät-näkymä mahdollistaa omien tehtävien listaamisen ja niiden käsittelyn helposti. Tehtävät-osio on suunniteltu käytettäväksi myös puhelimella, jolloin voit tehdä esimerkiksi huoneistotarkastuksen kohteessa.
Kennolla sopivan asunnon löytäminen sujuu käden käänteessä. Hakemuksen kriteereihin sopivat asunnot listataan ehdotukset-välilehdellä ja voit vielä halutessasi muokata rajauksia tarpeen mukaan.
Kennossa löydät sopimuksen tiedot yhdestä paikasta. Näkymässä voit ylläpitää sopimusta, sen osapuolia sekä lisäpalveluita.
Kennossa näet sopimuksen maksutilanteen yhdellä silmäyksellä. Sopimuslistauksessa sekä maksutilannenäkymässä saatavat ja ennakot erottuvat selkeästi.
Sähköiset palvelut
Asukkaiden sähköiset palvelut
Kenno-asukkaiden sähköiset palvelut tarjoavat kanavan tiedottaa, mutta myöskin tarjoavat asukkaalle mahdollisuuden käyttää sähköisiä palveluita. Ne tekevät asumisesta helpompaa ja sujuvampaa – kaikki tarvittava tieto ja työkalut ovat aina käden ulottuvilla.
Kaikki tiedot kootusti
Kenno-asukkaiden sähköiset palvelut kokoavat kaiken asumiseen liittyvän tärkeän tiedon yhteen paikkaan, helposti ja nopeasti saataville.
Asiointi sähköisesti
Palvelu tarjoaa pääsyn taloyhtiön, asunnon ja sopimusten tietoihin sekä mahdollistaa sähköisen irtisanomisen ja vikailmoitusten tekemisen.
Koko Kenno on suunniteltu ja rakennettu alusta loppuun mobiiliyhteensopivaksi.
Hyvät rajapinnat ja integroitavuus itsestäänselvyyksiä. Kaikkea ei kannata tehdä yksin! Mahdollistetaan uusien toimijoiden käyttöönotto ja voit valita itsellesi parhaan palvelukokonaisuuden.
Pandia hoitaa palvelutuottajien tuen ja multitenantti infrastruktuuri mahdollistaa keskitetyn integraatiopalvelun.
Usein kun tarvitaan tietoa, lähdetään etsimään raportteja. Kennossa olennainen tieto operatiivisen toiminnan kannalta aina oikeassa paikassa.
Selkeä käyttöönottoprosessi
Projektin tarkka kesto määritellään aina tapauskohtaisesti, ja se riippuu siirrettävän datan laadusta sekä tarvittavan tuotekehityksen laajuudesta. Alla oleva aikataulu on suuntaa-antava ja mukautetaan jokaisen projektin erityistarpeisiin.
01
Tammikuu
Projektin käynnistäminen
Ensimmäisessä vaiheessa kokoamme siirrettävän datan yhdessä kanssanne ja täytämme datansiirtopohjat huolellisesti. Tiedot siirretään pilottiympäristöön, jossa varmistamme, että kaikki toimii sujuvasti ja tietojen laatu täyttää vaatimukset ennen varsinaista käyttöönottoa. Tämä vaihe luo tukevan perustan onnistuneelle käyttöönotolle.
02
Tammi-Maaliskuu
Ensimmäinen moduuli: Kiinteistöjen ylläpito
Tässä vaiheessa keskitymme kiinteistöhierarkian datan työstöön ja validointiin. Varmistamme, että kaikki kiinteistödata siirretään pilottiympäristöön laadukkaasti.
03
Helmikuu-Huhtikuu
Toinen moduuli: Asuttaminen
Käymme läpi huoneistojen ominaisuudet, sopimusdatan sekä sopimusosapuolien tiedot. Tiedot kartoitetaan, työstetään ja validoidaan huolellisesti, jotta moduuli tarjoaa tarkkaa ja luotettavaa tietoa asuttamisen hallintaan.
04
Tammikuu-Heinäkuu
Kolmas moduuli: Reskontra
Tässä vaiheessa käsitellään maksulajeja, tilipareja, pankkitilejä sekä yhtiöasetuksia, jotka viedään järjestelmään käsin. Lisäksi kartoitetaan ja työstetään vuokrattavien kohteiden tavoitteet ja hinnat, vakuudet, saatavat ja ennakot. Datan koonti ja siirrot tehdään tarkasti kahdessa vaiheessa, jotta reskontran tiedot ovat täsmällisiä ja valmiina käyttöön.
05
Elo-Syyskuu
Integraatiot ja tuotantoon siirtyminen
Viimeisessä vaiheessa siirretään kaikki valmisteltu data tuotantoympäristöön. Integraatiot viimeistellään ja varmistamme, että järjestelmä toimii saumattomasti, jotta voitte siirtyä sujuvasti tuotantokäyttöön.
Tyytyväisiä asiakkaitamme
”Kenno-toiminnanohjaus mahdollistaa palveluiden kehittämisen joustavasti. Tämä vaati modernia järjestelmää”
”Kennon käyttöliittymän helppokäyttöisyys on yllättänyt positiivisesti ja sen omaksuminen on ollut vaivatonta.”
Tommi Koskenkorva
Toimitusjohtaja, Pudasjärven vuokratalot
”–meistä kolmesta toimijasta löytyy sellainen vahvuus yhdessä, sillä onhan kyse suurista asuntojen omistajatahoista Suomessa. –.. joten saamme varmasti rakennettua hyvän ratkaisun koko alalle”
“Kennon käyttöönotto on toteutunut mallikkaasti alusta loppuun.”
Tommi Koskenkorva
Toimitusjohtaja, Pudasjärven vuokratalot
Allianssimalli
Kenno on kehitetty yhteistyössä alan toimijoiden kanssa
Kennon ovat kehittäneet Pandia Oy, Asuntosäätiö, Y-Säätiö ja TA-Yhtiöt. Pandia tuo pöytään lisäksi 18 vuoden kokemuksen lähes 100:n suomalaisen asunto-omistajan liiketoiminnasta.
Yhdessä tekeminen helpottaa ajattelemaan laatikon ulkopuolelta, auttaa haastamaan juurtuneet käytännöt ja vapauttaa kehittämään uutta. Näin luomme alan uusia parhaita käytäntöjä ja moniin erilaisiin tarpeisiin taipuvan ohjelmistoratkaisun.
Kehitys alkoi vuonna 2020
Tätä kirjoittaessa takana on viisi vuotta intensiivistä kehitystyötä, joka työllistää parhaillaan noin 60 alan ohjelmisto-osaajaa.
Vuoden 2025 loppuun mennessä Kenno on tuotannossa jo 15 toimijalla!
Pandian modernit ratkaisut tuovat uuden ainutlaatuisen tavan johtaa kiinteistöjä. Edelläkävijöiden etuoikeus on nauttia tehokkaimmista työkaluista ja paremmista päätöksentekomahdollisuuksista. Pandia kasvaa ja kehittyy kiinteistöjesi mukana.
Kestävä ja kehittyvä kiinteistöliiketoiminta kukoistaa, kun kiinteistöt ovat kunnossa, talousluvut ovat tarkasti tiedossa, ja asukas- sekä työntekijätyytyväisyys ovat korkealla.
Pandian työkalujen avulla johdat kiinteistökolminaisuutta datalla.
Unohda vanhat, kankeat järjestelmät. Pandian modernit ohjelmistot tarjoavat sujuvan ja intuitiivisen käyttökokemuksen, mikä lisää tehokkuutta, parantaa tietoturvaa, ja vähentää riskejä sekä kustannuksia.
Olemme saaneet jo toista vuosikymmentä seurata järjestelmien hankinta- ja käyttöönottoprojekteja sekä oppia niistä.
Toiminnanohjaushankkeessa onnistumisen edellytyksistä on tiivistynyt lopulta kolmeen keskeiseen periaatteeseen, joita kutsumme Pandian reseptiksi.
Kennon käyttöönotossa keskeistä on Yksi Kenno, joka taipuu moneen -periaate. Sen sijaan, että ohjelmistoa räätälöitäisiin yksittäisten tarpeiden mukaan, Kenno perustuu kiinteistöalan parhaisiin käytäntöihin ja yksinkertaisuuteen. Tämä vähentää teknistä monimutkaisuutta, parantaa datan laatua ja mahdollistaa pitkän aikavälin luotettavuuden sekä sujuvat käyttöönottoprojektit.
”Kennoa ei oteta käyttöön, vaan siihen liitytään” -periaatteella toiminnanohjausjärjestelmän käyttöönotto sujuvoituu merkittävästi. Kenno on multitenantti ratkaisu, jossa perusjärjestelmä otetaan käyttöön kerran ja uudet asiakkaat liittyvät sen käyttäjiksi. Tämä vähentää datasiirtojen ja räätälöintien työtä, parantaa datan laatua ja madaltaa järjestelmän vaihtamisen kynnystä.
Yhdessä tekeminen on avain onnistumiseen. Toiminnanohjaushankkeissa onnistuminen vaatii luottamusta, avoimuutta ja todellista kumppanuutta. Pandian Kennon kehittämisessä kumppanit oppivat yhdessä ja luovat alan parhaita käytäntöjä. Kilpailutuksissa kannattaa unohtaa vanhat “hevoskärryt” ja siirtyä avoimeen vuoropuheluun, jossa ratkaistaan ongelmat yhdessä ilman vastakkainasettelua.
Blogi3.6.2022
”Kehitysyhteistyö alan toimijoiden kanssa on auttanut löytämään alan parhaat käytännöt. Näin olemme niiden pohjalta luoneet moniin erilaisiin tarpeisiin taipuvan ohjelmistoratkaisun”
Juhani Snellman
Operatiivinen johtaja, Pandia Oy
Tilaa uutiskirjeemme!
– se on kuin hyvä kahvitauko, mutta suoraan sähköpostiisi! Tapahtumia, ideoita ja kiinteistöalan tuoreimpia näkemyksiä.
Meidän juttumme on tehdä monimutkaisesta yksinkertaista ja auttaa sinua pysymään aina askeleen edellä.