Kesän aikana Kennolaisetkin lomailivat ja latasivat akkuja syksyä varten. Kehitys ei kuitenkaan kokonaan pysähtynyt, vaan tiimi viimeisteli olemassa olevia toiminnallisuuksia ja teki Kennon yleiseen käyttölogiikkaan useita parannuksia. Kesä ja alkusyksy oli myös asiakkaiden datan laadun kasvattamisen ja datasiirtojen aikaa. Näillä toimilla valmisteltiin huoltokirjan pilottikäyttöä, joka starttasi elokuussa. Lomien jälkeen kehitys onkin jatkunut taas täydellä höyryllä. 

Viime blogin aikaan käyttäjiä haastateltiin huolto-ohjelman tiimoilta ja etsittiin siihen kohdistuvia toiveita. Haastattelujen tulosten perusteella huolto-ohjelman kokonaisuus muotoutui suunnittelijoiden työpöydällä monilta osin täysin uudenlaiseksi ja kehittäjät pääsivät sen kimppuun. Huolto-ohjelman toteuttamisen jälkeen Kennon huoltokirjan ensimmäinen versio alkaa olla valmiina. Valmistuvaan kokonaisuuteen kuuluu viat, huomiot, tilaukset, tarkastukset ja huolto-ohjelma käsittelytyökaluineen. 

Huoltokirjan lisäksi Kennon ytimeen on lisätty, ja lisätään pitkin syksyä, kaikkien eri toiminnallisuuksien yhteennivomiseen tarvittavia ominaisuuksia. Luvassa on tietoja yhteensaattavia profiilisivuja, notifikaatioita sekä hakutoiminnallisuuksia. Myös käyttäjien kokemukset demo- ja pilottiympäristöjen käytöstä tuovat koko ajan lisää sisältöä Kennoon. 

Elokuun aikana on päästy Kennon kanssa tositoimiin kentällä, kun kehittäjätiimin jäsenet ovat käyneet tulevien käyttäjien työpäivässä mukana. Näiden päivien aikana on Kennoa käytetty asiakkaiden oikealla datalla, todellisia tapauksia ratkoen. Kehityskumppaneiden kanssa pilotoiden on Kennon toiminnallisuuksia validoitu lisää. Pilottikäytön kautta on saatu hyvää käsitystä siitä, mitä tulevat käyttöönotot tarkoittava käytännössä.

Arkipäiväänsä Kennon kanssa viettäneet käyttäjät ovat kuvailleet Kennoa “yksinkertaiseksi”, “selkeäksi”, “helppokäyttöiseksi”, “näppäräksi” ja “nopeaksi”. Lisäksi erityisesti sujuva mobiilikäytettävyys on kerännyt kehuja.

Syyskuun alusta suunnittelijat aloittavat asuttamisen ominaisuuksien parissa työskentelyn. Kenno tiimi siis siirtää fokuksensa sopimusten hallintaan, hakemus- ja tarjousprosesseihin sekä  asukaspalveluihin. Tuttuun tapaan suunnittelu ja käyttäjien todellisten tarpeiden tunnistaminen aloitetaan yhteisellä työpajalla, josta edetään käyttäjien haastatteluihin. 

Nyt on mahdollista päästä näkemään Kennon huoltokirjan toimintaa demoympäristössä tapahtuvan esittelyn muodossa! Jos olet kiinnostunut demotapaamisesta, niin otathan yhteyttä lähettämällä meiliä Valtterille (valtteri.renvall@pandia.fi), tai jättämällä yhteystietosi sivustolla (https://kenno.app/) olevan lomakkeen kautta.

Aktiivista syksyä kaikille Kenno-blogin lukijoille!